Életmódváltással kezelhető a PMS szindróma

A premenstruációs szindróma sok nőt érint, így érdemes odafigyelni a jellegzetes tünetekre. Ebben az időszakban hanyagolni kell a koffein fogyasztását, kerülni kell az egyszerű cukrokat és jó, ha stressz-mentes napokat élünk. A PMS szindróma helyes diagnosztizálásához minimum 5 tünettel kell számolni.

PMS szindróma

PMS szindróma


A legfontosabb tünetek közül meg kell említeni a hangulatingadozást, fáradékonyságot, feszültséget, koncentráció hiányát, túlzott étvágyat, álmatlanságot. A fizikai tünetei közül súlygyarapodás, fejfájás és mellfeszülés jelentkezhet.

Ha a panaszok erősödnek, akkor sajnos az komoly következményeket von maga után. A gyógyszeres kezelés helyett, érdemes megpróbálkozni az életmódváltással. A sportolás csodákra képes, a torna segítségével enyhíteni lehet a PMS szindróma kellemetlen tüneteit. A meditálás segítségével megnyugtatjuk lelkünket és testünket. Figyeljünk oda az étkezésünkre, hiszen a sok cukor és zsír csak súlyosbítja a PMS szindróma tüneteit! Magnézium, B6 és D vitamin, valamint a BCAA aminosavak szedéséről sem szabad megfeledkezni.

Print Friendly, PDF & Email